تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/06/29 - 15:20
کد خبر: 210400

نظر مردم درباره لوازم التحریر ایرانی - اسلامی؛

حمایت از تولید داخلی با طرح قهرمانان ملی عامل اصلی خرید نوشت افزار ایرانی/ کیفیت این محصولات بالاتر از نمونه خارجی است

حمایت از تولید داخلی با طرح قهرمانان ملی عامل اصلی خرید نوشت افزار ایرانی/ کیفیت این محصولات بالاتر از نمونه خارجی است

البته می توان به رقابت کیفیتی هم اشاره کرد، چرا که واقعا محصولاتی که در داخل با آرم و برند ایرانی و با تصاویر قهرمانان ملی تهیه می شود کیفیتی بالاتری نسبت به محصولات مشابه خارجی دارند و این را از خرید بالای کسانی که در نمایشگاه حاضر بودند به راحتی قابل مشاهد بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: خرید کالای ایرانی - اسلامی چند سالی است که دغدغه مردم شده است، اما همچنان مسئولان چندان مایل نیستند از تولیدکنندگان این عرصه حمایت لازم را انجام دهند و در بعضی موارد نیز شاهد بوده ایم که با واردات همان محصول مشابه باعث کسادی و تعطیلی کارگاه های آنان شده اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همیشه و در همه حال ارتباط مستقیم تولید کننده و مصرف کننده با صرفه ترین نوع معامله محسوب می شود چرا که واردات و دست داشتن دلالان هم سود کمتری به تولیدکننده می دهد و هم مصرف کننده را ناراضی نگه می دارد.

اما چند سالی است که با برپایی نمایشگاه های کالای های ایرانی - اسلامی خصوصا نوشت افزار و محصولات آموزشی، دانش آموزی و دانشگاهی تا حدی  فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در بین مردم جا افتاده است و مردم با توجه به اظهاراتی که در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در نمایشگاه نوشت افزار ایرانی- اسلامی که هفته گذشته در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد داشتند علاقه خود را نسبت به خرید و استفاده از این نوع محصولات داخلی نشان دادند.


اما گلایه های نیز از طرف مصرف کنندگان و اولیاء آنان مطرح بود که مهم ترین آن را می توان به در دسترس نبودن و همه جا نبودن این محصولات اشاره کرد چرا که بیشتر مخاطبان این محصولات گروه سنی جوانان و نوجوانان هستند و این قشر جامعه به دنبال محصولی هستند که به راحتی قابل خرید باشد، مخاطبان در ادامه عنوان کردند: بیشترین دلیلی که برای خرید این نوع محصولات ما را ترغیب می کند شناخت چهره ها و الگو های ایرانی - اسلامی  هستند چرا که دانش آموزان در سال های گذشته با توجه به هجمه فرهنگی که توسط دشمنان بر آنان وارده شده است شخصیت های کارتونی و غیراخلاقی غرب را بیشتر از قهرمانان ملی شناخت اند.

البته می توان به رقابت کیفیتی هم اشاره کرد، چرا که واقعا محصولاتی که در داخل با آرم و برند ایرانی و با تصاویر قهرمانان ملی تهیه می شود کیفیتی  بالاتری نسبت به  محصولات مشابه خارجی دارند و این را از خرید بالای کسانی که در نمایشگاه حاضر بودند به راحتی قابل مشاهد بود.

محمدحسن حلوائیان یکی از چند تولید کننده اندک لوازم تحریر ایرانی - اسلامی است و  با بیان اینکه تولید کالای ایرانی برای ما ارزش است می گوید: 6 سال گذشته که شروع کردیم، با دست خالی به جنگ با ابر قدرت های فضای تولید محصولات نوشت افزار و لوازم تحریر در خارج و داخل کشور رفتیم و خوشبختانه بعد از این مدت با شعار «کالای ایرانی، کیفیت ایرانی، عزت و اقتدار ایرانی» که برگرفته از بیانات رهبرانقلاب اسلامی بوده، توانستیم در این عرصه فرهنگی بسیار خوب عمل کنیم.

مدیر شرکت نوشت افزار "بچه های آسمانی" در ادامه می گوید: اگر یک محصول با کیفیت ایرانی تولید بشود مردم از آن استقبال خواهند کرد هرچند در مقایسه با نمونه خارجی ممکن است گران تر باشد ولی مردم در این میان بسیار خوب عمل می کنند.


مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زن ایرانی در همه‌ میدان‌ها با موفقیت، سربلندی و حجاب اسلامی
مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟
نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌
دانشجویان خط مقدم اجرای سیاست‌های قانون جوانی جمعیت
بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران
نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
رونمایی از ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴
زلفی‌گل: نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
برگزاری دو دیدار آینده پرسپولیس و سپاهان فقط با تماشاگر خانم
حجت الاسلام نبویان منتخب اول تهران در دور دوم انتخابات به چه کسانی رای می‌دهد؟
کاریکاتور| انقلاب اسلامی ایران زنجیرهای وابستگی به غرب و آمریکا را گسست
مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس +عکس
اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی +عکس
دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با قالیباف +عکس
آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه با شرایط ویژه پذیرش می‌شوند
عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو خبرنگار
دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top